پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228328
کشاورزي در قطب توليد گوجه‌فرنگي کشور رو به نابودي است
تاریخ انتشار : 1396/04/10 07:42:57
نمایش : 1371
بوشهر - رئيس نظام صنفي کشاورزان استان بوشهر گفت: کشاورزي در قطب توليد گوجه‌فرنگي کشور رو به نابودي است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، علي کرمي عصر جمعه در نشست کشاورزان آبدان با نماينده جنوب استان در مجلس اظهار داشت: کشاورزان نقش مهمي در توسعه اقتصادي و توليد دارند و بايد نگاه حمايتي ويژه‌اي به اين قشر صورت گيرد.

رئيس نظام صنفي کشاورزان استان بوشهر ادامه داد: کشاورزان منطقه آبدان دچار بحران شديدي شده‌اند و نياز است مسئولان کشوري فکري به حال کشاورزان داشته باشند.

کرمي تصريح کرد: مسئولان بايد تا براي حل و رفع مشکلات کشاورزان در منطقه آبدان چاره‌اي بينديشند چراکه با اين وضعيت کشاورزي در اين منطقه رو به نابودي پيش مي‌رود.

کرمي از نماينده مردم منطقه در مجلس خواست تا پيگير مشکلات قشر اسيب ديده کشاورز باشد و کمک بلاعوض براي آبياري تحت فشار در دستور کار خود قرار دهند.

در پايان اين نشست، نمايندگان کشاورزان مسائل و مشکلات حوزه کشاورزي را مطرح کردند و نماينده قول داد که در مرکز از حق وحقوق تمامي کشاورزان در صحن علني مجلس دفاع خواهد کرد.

سکينه الماسي نماينده مردم شهرستان‌هاي دير، کنگان، جم و عسلويه در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست اظهار داشت: با تلاش و پيگيري‌هاي صورت گرفته، به‌زودي مشکلات کشاورزان بخش آبدان مرتغع مي‌شود.

وي اضافه کرد: باتوجه به مشکلات پيش‌آمده براي کشاورزان بخش آبدان و خسارات‌هاي سيل زمستان سال گذشته هنوز بودجه‌اي پرداخت نشده است و در روز يکشنبه در جلسه علني مجلس از حق و حقوق کشاورزان جنوب استان بوشهر دفاع خواهم کرد.

الماسي درخصوص تسهيلات بانکي در کميسيون اقتصادي نيز بيان کرد: پيگير تسهيلات بانکي براي کشاورزان در مجلس خواهم بود و قول‌هايي داده شده که پرداخت تسهيلات را تا پايان سال جاري تمديد کنند.

نماينده جنوب استان بوشهر اضافه کرد: در بحث ديرکرد و جريمه که دغدغه کشاورزان است، انتظار داريم اين ديرکرد و جريمه را ببخشند ولي چند بانک اقدام کرده و متاسفانه چند بانک ديگر از اين موضوع سرباز زده‌اند.

الماسي در ادامه با توجه به مشکلات به وجود آمده براي کشاورزان قول پيگيري مطالبات کشاورزان در مرکز را داد و اظهار اميدواري کرد که با همدلي کشاورزان و مسئولان و ديگر اقشار اين معضل بزرگ به‌زودي رفع مي‌شود.

آبدان به عنوان قطب توليد گوجه‌فرنگي خارج از فصل استان بوشهر و کشور به شمار مي‌رود که قريب به ۹۰ درصد مردم منطقه آبدان به کار کشاورزي مشغول هستند و از اين طريق امرار و معاش مي‌کنند و هر ساله در فصل برداشت، اين قشر دغدغه فروش محصول دارند.

متاسفانه فصل برداشت چيزي عايد کشاورز نمي‌شود و فقط در جيب دلالان مي‌رود و نياز است که مسئولان از همين الان به فکر کشاورز و فروش محصول باشند.

در سال‌هاي گذشته خيلي از کشاورزان با گرفتن وام از بانک‌ها و مخارج سنگين متاسفانه خانه نشين شدند و هنوز هم توان پرداخت وام خود را ندارند.

مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html